Borgerrådgiver

I Hedensted Kommune er det muligt at få hjælp af to borgerrådgivere og det er gratis.
Borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens forvaltninger og derfor kan man tage kontakt til dem uden at forvaltningen eller sagsbehandleren bliver orienteret.

Formålet med Borgerrådgiverens funktion er jf. §3 i vedtægten:

  • At styrke dialogen mellem borgerne og Hedensted Kommune samt at bidrage til sikring af borgernes retssikkerhed i forbindelse med kommunens sagsbehandling og faktiske forvaltningsvirksomhed.
  • At gøre det lettere for borgerne at klage over forhold, der vedrører Hedensted kommune samt medvirke til, at klager bruges konstruktivt til forbedringer af kommunens sagsbehandling og borgerbetjening.

Borgerrådgiverne kan svare på spørgsmål omkring:

  • Kommunens sagsbehandling
  • Klagevejledning herunder hvordan man klager
  • At forstå indholdet og betydningen af en afgørelse
  • Kommunikationen med forvaltningen

Borgerrådgiverne kan især hjælpe med vejledning i sager som er gået i hårdknude og tilbyder at genskabe dialogen med kommunens ansatte, hvis der er opstået konflikter i en sag.

Borgerrådgiveren kan også bruges som bisidder når du skal til samtale i kommunen.

Borgerrådgiverne kan ikke hjælpe med at udarbejde klager over:

  • Det faglige indeholder i kommunale afgørelser
  • Politiske beslutninger
  • Ansættelsesforhold i kommunen
  • Forhold som andre klageinstanser tager sig af

Borgerrådgiverne hedder:

  • Karin Lambert
  • Lisa Staugaard

Kontaktinformationer og mere information kan man finde ved at trykke her:
LINK TIL BORGERRÅDGIVER

Læs vedtægten her:
VEDTÆGT FOR BORGERRÅDGIVEREN, HEDENSTED KOMMUNE